Το TRX σχεδιάστηκε αρχικά για τους πεζοναύτες του αμερικανικού στρατού, οι οποίοι έπρεπε να διατηρούν τη φόρμα τους ενώ βρίσκονταν σε περιορισμένο χώρο και με εξοπλισμό που δεν είχαν τη δυνατότητα να τον μεταφέρουν παντού.

Πρόκειται για έναν ανθεκτικό ιμάντα με λαβές, με τον οποίο μπορείτε να γυμνάσετε όλες τις μυϊκές σας ομάδες με μεγάλη ποικιλία ασκήσεων και πολύ αποτελεσματικά τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους σας. Με απλά λόγια, είναι ειδικοί-ανθεκτικοί ιμάντες που στηρίζονται από την οροφή του γυμναστηρίου και γυμναζόμαστε χρησιμοποιώντας μόνο το βάρος του σώματός.

Είναι, ένας τύπος άσκησης που χρησιμοποιεί τη βαρύτητα του σώματός μας, με σκοπό να αναπτύξουμε δύναμη, ισορροπία, ευλυγισία, σταθερότητα κορμού και αρθρώσεων και νευρομυϊκό συντονισμό, αυξάνοντας την οστική μάζα και αποφεύγοντας κακώσεις και τραυματισμούς. Επιπλέον λόγω της αιώρησης που μας κρατά σε μια αποσταθεροποιημένη θέση μας προσφέρει και ένα εξαιρετικά λειτουργικό αποτέλεσμα.

Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του TRX είναι πολλά. Ανεξάρτητα προπονητικών στόχων, το TRX ελαχιστοποιεί το χρόνο άσκησης, δουλεύοντας όλο το σώμα με σετ ή χρόνο. Χρησιμοποιώντας το, μπορείτε να βελτιώσετε το μυϊκό σας σύστημα και σε δύναμη και σε μέγεθος, γυμνάζοντας το σώμα σας με τρόπο που δεν έχει συνηθίσει να δουλεύει. Ακόμη ένα πλεονέκτημα του TRX είναι ότι χρησιμοποιείτε το βάρος του σώματός σας για να ρυθμίσετε την ένταση της άσκησης, απλά περπατώντας κοντά ή μακριά από το σημείο προβολής του TRX στο έδαφος. Βοηθάει τέλος και στη διατήρηση της οστικής μάζας. Ενεργοποιεί το μέγιστο αριθμό μυϊκών ινών, εκτοξεύοντας στα ύψη το μεταβολισμό.

 

TRX (Total-Body suspension training) σημαίνει προπόνηση αντίστασης για όλο το σώμα

Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε από έναν πρώην πεζοναύτη του Αμερικανικού Ναυτικού στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Από τότε, έχει εξελιχθεί σε ένα σύστημα περιζήτητο με πολύ απλό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ιμάντες με λαβές , ώστε να μπορούν να εκτελεστούν αμέτρητοι συνδυασμοί ασκήσεων, που όλες εκμεταλλεύονται το βάρος του ίδιου του σώματος.

Ακούγοντας την φράση «βάρος του σώματος» μπορεί πολλοί να κουνήσουν το κεφάλι τους, πιστεύοντας ότι δεν θα κάνουν αρκετή δουλειά με αυτό. Σας διαβεβαιώνουμε ότι οι περισσότεροι από εσάς ζυγίζετε περισσότερο από όσο είστε σε θέση να σηκώσετε, οπότε έχετε ήδη επάνω σας όλο τον εξοπλισμό που χρειάζεστε για να γυμναστείτε.

TRX..... Ο ορισμός της λειτουργικής προπόνησης σε τρεις διαστάσεις (functional training) είναι εδώ

Η λειτουργική προπόνηση προσπαθεί να προσαρμόσει και να αναπτύξει ασκήσεις που επιτρέπουν στα άτομα να εκτελούν τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής πιο εύκολα και χωρίς τραυματισμούς. Ο κύριος στόχος της λειτουργικής προπόνησης είναι να ενισχύσει την απόδοση των κινήσεων επηρεάζοντας ολόκληρο το νευρομυϊκό σύστημα.

Το σύστημα TRX σχεδιάστηκε ώστε άνθρωποι όλων των επιπέδων φυσικής κατάστασης και ηλικίας να μπορούν να επωφεληθούν από αυτό, από τους πιο αρχάριους έως τους πιο προχωρημένους. Αυτό είναι εφικτό καθώς, αλλάζοντας την κλίση του σώματος, μεταβάλλεται ταυτόχρονα και ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων που γίνονται με την βοήθεια του ιμάντα. Το TRX παρέχει ρυθμιζόμενη αντίσταση ώστε να μπορείς στα αρχικά στάδια να ξεκινάς με ένα εύκολο επίπεδο αντίστασης και προοδευτικά να την αυξάνεις ώστε κάθε φορά να παρέχεις στο σώμα σου μεγαλύτερη πρόκληση.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του TRX και αυτό που κάνει τόσο αποτελεσματικό είναι ότι, για να γίνει μία άσκηση συγκεκριμένης μυϊκής ομάδας, πρέπει να συμμετέχει όλο το μυϊκό σύστημα και ειδικά το κέντρο του κορμού (κοιλιακοί και ραχιαίοι) ώστε να διατηρηθεί η σωστή στάση του ασκούμενου. Επίσης, το γεγονός ότι κατά την διάρκεια των ασκήσεων ο ασκούμενος βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα και κρατιέται μόνο από τους ιμάντες, αυξάνει κατακόρυφα τη παραγωγή τεστοστερόνης και αυξητικής ορμόνης, προκαλώντας τα μέγιστα οφέλη στην δύναμη, την ισορροπία και την μυϊκή υπερτροφία.

Επίσης, χάρις στην αστάθεια που δημιουργείται από τους ιμάντες, ενεργοποιούνται τα νωτιαία αντανακλαστικά στη σπονδυλική στήλη ελαττώνοντας έτσι τις πιθανότητες τραυματισμών.

Στο Fisico personal TRX training με την καθοδήγηση του προσωπικού σας γυμναστή θα πετύχετε το μέγιστο αποτέλεσμα με την πιο λεπτομερή φροντίδα ώστε να μάθετε να εκτελείτε τέλεια όλο το ασκησιολόγιο με απόλυτη ασφάλεια.