H μέθοδος Πιλάτες είναι μία αυτο - βιωματική μέθοδος εκγύμνασης η οποία σχεδιάστηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967). Ο Πιλάτες γεννήθηκε στην Γερμανία και ήταν Ελληνογερμανικής καταγωγής. Το 1926 μετανάστευσε στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Νέα Υόρκη όπου και άνοιξε το πρώτο στούντιο πιλάτες.

H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Επίσης βελτιώνει την ευλυγισία των μυών , την κινητικότητα των αρθρώσεων και την ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο για αυτό και δεν προκαλεί τραυματισμούς. Κάτι που καθιστά την μέθοδο και ένα άριστο μέσο αποκατάστασης τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων.

Το 1945 ο Pilates, στο πρώτο του βιβλίο «Return to life through Contrology» παρουσίασε το πρόγραμμα ασκήσεων εδάφους. Είναι συγκεκριμένες ασκήσεις εμπνευσμένες από διάφορα είδη γυμναστικής όπως η ενόργανη γυμναστική, η yoga κ.α., οι οποίες ζευγαρώνονται με συγκεντρωμένες αναπνευστικές συνήθειες. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια αυτόνομη μέθοδος εκγύμνασης και αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα σημαντικό συμπλήρωμα για την ολοκληρωμένη εκγύμναση του σώματος καθώς και ένα φυσικό μέσο αποκατάστασης . Η μέθοδος Πιλάτες μας διδάσκει ιδανικά πράγματα για το σώμα μας, τα οποία και μπορούμε να μεταφέρουμε στην καθημερινότητα μας. Ακόμα και ένας αθλητής μπορεί να επωφεληθεί αρκετά από τις γνώσεις και την διαδικασία αυτής της μεθόδου. Ο ίδιος ο Πιλάτες ήταν άλλωστε πυγμάχος, ακροβάτης, σκιέρ κ.α.

Οι ασκήσεις της μεθόδου είναι χωρισμένες σε επίπεδα οπότε είναι ιδανικές για κάθε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με άσκηση και δεν συμπαθεί τα βάρη ή το αερόμπικ μπορεί να βελτιώσει την δύναμη και την αερόβια ικανότητα του μέσω του πιλάτες. Από την άλλη εάν ήδη κάποιος γυμνάζεται, η μέθοδος Πιλάτες θα τον βοηθήσει να κάνει καλύτερα την αθλητική του δραστηριότητα.<>

Στο fisico το personal Pilates με την βοήθεια εξειδικευμένου γυμναστή θα σας δώσει το μέγιστο αποτέλεσμα στην εξέλιξη της φυσικής σας κατάστασης, καθώς και θα βελτιώσει καταπληκτικά την δύναμη σας στον πυρήνα ώστε να είστε αλλά και να φαίνεστε δυνατοί.

Επίσης είναι μια ιδανική λύση για την αποκατάσταση κάποιων παθήσεων της μέσης και της πλάτης ενώ συνολικά είναι ότι καλύτερο για την βελτίωση της στάσης του σώματος μέσω της ευθυγράμμισης της σπονδυλικής στήλης.

 

Ποια είναι τα οφέλη του pilates;

αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας και της κυκλοφορίας του αίματος

ενδυνάμωση των μυών του κορμού

ευλυγισία

συντονισμός σώματος και πνεύματος

σωστή στάση

ισορροπία

μυϊκή συναρμογή

οστική πυκνότητα και υγιείς αρθρώσεις

αύξηση κινητικότητας

θετική επίγνωση του σώματος

αποτελεσματική κίνηση

λειτουργική εφαρμογή της τεχνικής στην καθημερινότητα (functional exercise) και βελτίωση της καθημερινότητας.